A Pilates gépek

A Pilates gépek segítenek olyan speciális gyakorlatok végrehajtásában, amiket földön, vagy hagyományos erősítő gépeken nem lehet elvégezni.

ERDETI PILATES

Az alapító Joseph H. Pilates a módszert alapvetően gépeken fejlesztette ki, így ezek a gyakorlatok autentikusak.Nehezen képzelhető el a módszer alapos ismerete a gépeken végzett gyakorlatok nélkül!

PILATES GÉPEK

A módszer lényege, hogy a gravitáció kiiktatásával, a rugókfokozatosan emelkedő terhelése mellett kombinálni lehet anyújtó és erősítő gyakorlatokat. Ezzel a természetes mozgásmintákhoz sokkal közelebbi gyakorlatokat lehet felépíteni.

NYÚJTÁS ÉS ERŐSÍTÉS

A nyújtás kombinált erősítés (ezek a szaknyelven excentrikusgyakorlatok) úgy fokozza az adott terület stabilitását, hogy közben a hajlékonyság (az adott ízületek mozgástartománya)nem szűkül be. izom szálkásodik, nem növekszik jelentős mértékben. Nem véletlen a módszer rendkívüli népszerűsége a hölgyek körében, ahol a túl erős izomzat sem kívánatos.Nem elhanyagolható előny, hogy az

SZELEKTÍV TERHELÉS

További előny, hogy a gépeken a sérült vagy érzékeny ízület terhelése kikapcsolható, vagy szelektíven csökkenthető. Sportsérülések, vagy éppen szülés után bizonyos testrészek kiiktatása segít az általános edzettség megtartásában, igény szerinti fokozásában.

IZOMEGYENSÚLY

A tartáshibák vagy sérülés miatt féloldalasan fejlett izomzat egyensúlyba hozható.

KOORDINÁCIÓ

Az ízületek stabilitását az aktív és passzív stabilizátorok biztosítják. A passzív stabilizátorok közé az ínak, ízületi tokok és szalagok tartoznak. Az aktív stabilizátorok az izmok, melyek a terhelés ellen hatva az élettani mozgáspályán tartják az ízületet. Az aktív stabilizátorok gyengesége vagy reflexeik lassúsága “ráengedi” az összes terhelést a passzív elemekre, azok túlnyújtását, sérülését-fájdalmát okozva. Ez az alapja minden rándulásnak, legyen az a bokában, vagy éppen a derékban, a gerinc kisízületeiben. Megfelelő gyakorlatokkal a gépeken ezek az izmok és reflexeik biztonságosan fejleszthetők.