Az Intenzív CADILLAC, CHAIR, BARRELS (ICCB) kurzus rövid leírása

FONTOS!  A kurzus három részből áll, amelyek KÜLÖN is elsajátíthatóak!!
Egyben 10 nap (10×5=50 óra).

1.  Intenzív Cadillac tanfolyam (ICAD), 5 napos, 25 órás

A Cadillac gép leginkább egy ágyhoz hasonlítható. Joseph Pilates első eszköze volt, amelyet kórházi ágyakból alakított ki rugók, pántok és hevederek segítségével. A Vendég vízszintes helyzetben, a gravitáció kikapcsolása mellett, a fiziológiás terhelésű rugóellenállással edzhető. A Cadillac által a zéróról egészen a maximumig növelve, fokozatosan és egyensúlyban adagolhatóak az izom rövidülésével (koncentrikus), kitartásával (izometrikus) és nyúlásával (excentrikus) végzett speciális, egyénre szabott gyakorlatok.

2.  Intenzív Chair ( Szék) tanfolyam – ICHAIR, 3 napos, 15 órás

A Chair gép nevéhez méltóan ülésre is használható, de főként a két lenyomható pedállal alakítható ki az egyensúlyt, koordinációt és a mozgáskontroll gyakorlását is megcélzó, igen intenzív kihívásra alkalmas gyakorlatok.

3.  Intenzív Barrel (Dombok, Létra) tanfolyam -IBAR, 2 napos, 10 órás

A Barrels, vagyis a Létra, illetve Dombok olyan eszközöket jelentenek, amelyek részleges megtámasztásra, vízszintestől eltérő testhelyzetek kialakítására, így a gyakorlatok könnyítésére vagy akár nehezítésére is alkalmasak, s ezáltal rendkívül változatos eszközként funkcionálnak.  Külön kiemelendő a Létra (Ladder Barrel), mely különösen hatékony eszköz a gerinc-törzsizomzat edzésében.

Az ICCB képzés során elsajátíthatóak azok az alapismeretek és készségek, amelyekkel hatékony és izgalmas, egyéni illetve kiscsoportos foglalkozások állíthatóak össze.

Átfogó ismeretek szerezhetőek valamennyi gyakorlatról és módosításaikról, valamint a kiegészítő kis-eszközök (Szalag, Karika, Henger  stb.) használatáról, a legeredményesebb EGYÉNRE szabott edzéstervkidolgozásához. 
A képzés alapjai:

  • A gépek (Cadillac, Chair, Barrels) hatékony használata a törzsizom-stabilizálásban, erősítésben, végtag-mozgásterjedelem bővítésében, ízületi stabilizálásban, egyensúly és koordinációs készségfejlesztésben.
  • Gyakorlatok összeállítása egyéni és kiscsoportos órákrara
  • Alap és középhaladó gyakorlatsorozatok
  • Kiegészítők (Szalag, Karika, Henger  stb.) használata
  • Hatékony kommunikációs, megfigyelő:, vizuális és verbális korrekciós készségfejlesztés
  • Gyakorlatmódosítás egyéni testalkat, testtartás, izom és ízületi állapotnak megfelelően
  • Ellenállásnövelő és kiegészítő eszközök optimális használata a gyakorlatok nehezítésére vagy egyszerűsítésére
  • Testtartás-analízis elmélete és gyakorlati alkalmazása
  • Gyakorlatsorozatok korszerű egymásra építése
  • 385(!) + gyakorlat és számos módosításaiknak elsajátítása, stb…