Pilates prehab

Nem kell lemondani a pilates-ről ha újra visszanyertük régi formánkat.  Heti 1x-2x végezve segít megőrizni a terhelési szintünket és tovább is fejlődhetünk.  A pilates gyakorlatok rendkívül változatosak.  Majd 800 gyakorlat és az összes módosításaik hosszú évekre szórakoztató módon leköthetik mozgásigényünket.

Testünk változásai az évekkel

A korral természetes módon együtt jár az ízületek kopása, ami nem tekinthető  bizonyos szintig betegségnek, inkább olyan mint az őszülés vagy a megjelenő ráncok. Ha izomzatunkat és az azt vezérlő idegrendszert (reflexeinket-mozgásmintáinkat) karban tartjuk, bőven kompenzálhatjuk a kopásból, esetleges sérülésből eredő hibákat, mert stabilizáló izmaink átveszik, levezetik a terhelést.

Izmainknak két fő csoportja van.  A mozgató (mobilizáló) izmok és a tartó, azaz stabilizáló izmok.  Ez a két fő csoport teljesen eltérő karbantartást igényel.

Mobilizáló izmok

Ezek könnyen fejlődnek, hétköznapi mozgásokban és a leggyakoribb sportokban igénybe vettek, így ezek megfelelő mozgással könnyedén karbantarthatók.

Stabilizáló izmok

Ezek nagyon huncutok!  Speciális, általában szokatlan terhelést, finom mozgásokat igényelnek és könnyen elnyomják működésüket a sokkal erősebb mobilizáló izmok.  Ugyanakkor működésük rendkívül fontos rövid, de különösen hosszú távon az ízületek és a gerinc panaszmentes működéséhez.  További szerencsétlen, de bizonyított tény, hogy a fájdalom gátolja ezeket, és akár kikapcsolva is maradhatnak! A visszatérő  panaszok mögött sokszor ez a probléma áll és makacsul megmarad a fájdalom, amíg újra be nem kapcsoljuk védő, stabilizáló izmainkat.

Lehet rossz a mozgás?

Ha nem őrizzük meg- fejlesztjük stabilizáló izmainkat, akkor nem törődünk ízületeink, gerincünk védelmével.  Ilyenkor nem önmagában a futás, vagy a súlyzózás rossz, hanem, hogy az edzést nem egészítjük ki olyan mozgással, ami megteremti és fenntartja az alapját annak, hogy megfelelő stabilizáló izomzattal bátran terhelhessük magunkat.

Önmagában nincs rossz mozgás, sőt a mai mozgásszegény életmód mellett örülni kell minden sportolási vágynak.  Ilyenkor duplán fontos lehet a pilates, hogy ne kelljen kedvenc futásunkról, testépítésünkről, síelésről vagy teniszről lemondanunk.

Ha nem törődünk a stabilizáló izmainkkal, akkor sajnos a sérülések és kopásos fájdalmak „húzzák be a féket”.  Ilyenkor is segíthet a pilates az aktívabb életbe való visszatérésben.

Online foglalás

Hívj minket, vagy írj e-mailt!

Telefon: +3670/3109000

Email: info@pilates.hu